Misja szkoły i sylwetka absolwenta
SYLWETKA ABSOLWENTA
Sylwetka absolwenta to wzorcowy obraz ucznia kończącego naszą szkołę, który korzystając z oferty edukacyjno-wychowawczej wypracował w sobie cechy, jakie pomogą mu odnieść w życiu sukces. To człowiek, który kieruje się w życiu wartościami, jakie szkoła mu zaproponowała i poprzez działania dydaktyczno-wychowawcze pomogła uczynić swoimi.
Uczeń w czasie pobytu w szkole i po zakończeniu nauki reprezentuje następujące postawy:
w sferze fizycznej
1. Prowadzi zdrowy tryb życia (dieta, aktywność fizyczna)
2. Dba o bezpieczeństwo swoje i innych (uzależnienia, ryzykowne zachowania)
w sferze emocjonalnej
1. Ma poczucie własnej wartości.
2. Szanuje emocje i odczucia innych.
3. Potrafi działać w stresie.
4. Pielęgnuje dobre emocje i uczucia.
5. Potrafi radzić sobie z negatywnymi emocjami np. gniewem, agresją, przygnębieniem i innymi.
w sferze intelektualnej
1. Pracuje nad podnoszeniem swoich kwalifikacji zawodowych
2. Potrafi kreatywnie myśleć i rozwiązywać trudności
3. Posiada ugruntowaną wiedzę ogólną
4. Dąży do samodoskonalenia
w sferze duchowej, czyli aksjologicznej
1. Krytycznie ocenia trendy kulturowe i potrafi wybierać to, co dobre, piękne i prawdziwe.
2. Kieruje się chrześcijańskim systemem wartości
3. Ma poczucie sensu życia
4. Pielęgnuje rodzinne relacje
5. Odznacza się postawą patriotyczną
6. Rozwija zainteresowania i pasje
w sferze społecznej
1. Jest człowiek kulturalnym
2. Okazuje szacunek innym
3. Potrafi kierować własną karierą zawodową
4. Potrafi pracować w grupie
5. Przezwycięża nieśmiałość i własne ograniczenia
6. Umie odnaleźć się w nowym środowisku
7. Rzetelne wywiązywanie się z powierzonych obowiązków
MISJA SZKOŁY
Misja szkoły określa tożsamość i cel istnienia szkoły w danym środowisku.
Preambuła
Technikum im. św. Józefa w Kaliszu jest szkołą, która kieruje się wartościami chrześcijańskimi.
Po co istnieje nasza szkoła?
1. Kształci kompetentnych specjalistów.
2. Poszerza ofertę kształcenia zawodowego zgodnie z wymogami rynku pracy.
3. Towarzyszy młodemu człowiekowi w procesie dojrzewania, kształtując osobowość samodzielną i odpowiedzialną
4. Wspiera tworzenie więzi koleżeńskich i inspiruje do twórczego wykorzystania czasu
5. Kształtuje postawę krytycznej otwartości, to znaczy umiejętność odróżniania wartości od antywartości.
6. Wychowuje ludzi kierujących się w życiu zasadami etyki i moralności chrześcijańskiej, a także respektującymi zasady dobrych obyczajów i kultury bycia.
Dla kogo istniejemy?
1. Dla uczniów
a. zdolnych i ambitnych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności i pasje,
b. którym brakuje pewności siebie, którym chcemy otworzyć perspektywy rozwoju
c. którzy czują się niezrozumiani i zagubieni, którym pomożemy odnaleźć się w dzisiejszym świecie
2. dla rodziców, którym zależy na dobrych wychowaniu i wykształceniu swoich dzieci; którzy chcą współpracować ze szkołą; którzy oczekują wsparcia w wychowaniu
3. dla pracodawców lub społeczeństwa, aby przygotować kompetentnych pracowników i aktywnych uczestników życia społecznego
Czego on potrzebuje?
- Indywidualnego i życzliwego podejścia
- Poczucia bezpieczeństwa, akceptacji i zrozumienia
- Inspiracji do rozwoju osobistego
- Profesjonalnego przygotowania do egzaminów i przyszłej pracy w zawodzie
- Życzliwej grupy rówieśniczej
Co chcemy mu zaoferować?
- Kompetentną kadrę pedagogiczną
- Atrakcyjne budynki i dobrze przygotowane pracownie
- Ciekawie prowadzone i treściwe zajęcia lekcyjne
- Zajęcia pozalekcyjne rozwijające pasje i zainteresowania
- Grupę rówieśniczą, w której pozna nowych kolegów i koleżanki
- Wsparcie, dzięki któremu będzie mógł rozwinąć działalność społeczną i kościelną
Co chcemy robić?
1. Poszerzać wiedzę i umiejętności w zakresie wybranych przez ucznia zawodów.
2. Przygotowywać do funkcjonowania na rynku pracy i bycia na nim konkurencyjnym.
3. Formować młodego człowieka integralnie: ducha otwierać na miłość Boga i wszystkiego, co dobre, umysł na prawdę, a wolę na dobro.
4. Wspierać wszechstronne rozwój psychofizyczny wychowanków.
Do czego zmierzamy?
Do osiągnięcia jak najlepszych efektów kształcenia i wychowania absolwenta.